justsayno88

Viljestyrkan...

Av J T - 2014-08-02 22:58

Kvällen igår var en riktigt trevlig kväll tillsammans med fina människor, jag fick några nya vänner.

Och jag tror att det var just den typen av vänner som får mig att må bra.


Samma visa idag, en riktigt trevlig kväll med god mat och trevligt sällskap.

Men någonting gnagde i mig, både igår och ikväll.

Samtliga drack under kvällen, inte hysterisk mycket eller så, snarare på ett sätt som kanske gjorde mig avundsjuk.

Varför kunde jag aldrig riktigt föra mig under just dessa trevliga kvällar?


Om jag hade druckit så vet jag att de här kvällarna inte blivit lika trevliga.

För det var just dessa kvällar som jag trivdes bäst i. När det var som trevligast så ville jag alltid ha det lite trevligare, varpå jag drack mer. Jag blev aldrig riktigt nöjd.


Många tankar har skapats under denna helg, just av den anledningen, hur skulle det egentligen ha gått OM jag hade druckit? Hade jag kanske kunnat sköta det snyggt just den här gången?

Det var stundtals ganska jobbigt, men jag ser det klart nu, jag är så mycket starkare nu än jag någonsin kunde tro.

Min egen viljestyrka undanröjer mina falska behov som mitt sinne försöker lura på mig.


Och just därför kunde jag verkligen uppskatta dessa två kvällar som verkligen var fantastiska, jag känner mig priviligerad att ha fått äran att lära känna mina nya vänner som visade sig vara underbara människor.

Men jag hade inte gett mig själv chansen att göra det om jag inte haft den styrka som finns inom mig idag, nu kunde jag med ett klart och öppet sinne ge mig själv den chansen.


Och den chansen tog jag vara på.


Det är jag väldigt tacksam för...


Ha en bra kväll

/J

 

Från

Blogg / Hemsida

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Ovido - Quiz & Flashcards