justsayno88

Keep it up

Av J T - 2014-05-15 15:55

Under en längre tid har jag mått fantastiskt bra.

Jag har haft lätt att hålla mig i nuet och njuta av vad som sker här och nu.


Men igår insåg jag att, samtidigt som jag har mått så bra, så har jag slarvat med mitt arbete med mig själv.

Eller slarvat är kanske fel ord, snarare lagt det åt sidan.

Under denna tid har jag helt enkelt haft så mycket att njuta av, att jag helt enkelt inte haft lusten att förknippas med de arbete som det kräver för att hålla mig på rätt sida av vägen.


Vad jag behöver göra är ju naturligtvis att jobba med mig själv även fast att flyter på så bra som det gör.

Om det skulle komma en dag när motgångar och destruktiva tankar hopar sig så behöver jag vara med på noterna, och det är jag så långe jag gör det jag ska.


Annars är det nog lätt att halka tillbaka, om mitt fina liv plötsligt förändras och blir nånting helt annat.

Jag är väldigt glad att jag kom på det igår, mycket tack vare en positiv kommentar som jag fick av en person.



Mitt liv är väldigt fint, jag är verkligen lycklig nu.

Men det får inte påverka mitt arbete med mig själv.


En skön insikt...


Ha en bra dag

/J

 
 
Ingen bild

Sabina

3 juni 2014 19:42

Kan det vara så också, Jonas, att ju bättre du mår desto mer sällan skriver du i bloggen! :) Bara en liten reflektion över det senaste halåret! Kram! Underbart isf!

Från

Blogg / Hemsida

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Ovido - Quiz & Flashcards