justsayno88

Please like me...

Av J T - 2014-05-06 19:06

Under min tid i tillfrisknande så har jag jobbat hårt med ärligheten, med tilliten till andra och även till mig själv.

Ärligheten har varit väldigt svår i många avseenden, men när den började komma så öppnade sig många nya möjligheter.

Att slippa bära på bördan av att ha en mask på mig dag ut och dag in gav mig möjligheten att fokusera mer på den viktigaste personen i mitt liv. Nämligen mig...


Mår jag bra så mår människor i min närhet bra.

Men jag har märkt mycket saker som sker, det mesta sker naturligtvis online.

Människor mår i regel jättebra och är så väldigt lyckliga, för jämnan verkar det som.


Jag säger inte att alla gör det, men många har den tendensen.

Det är egentligen inte mitt problem, men jag vill ändå antyda den enorma kraften av att bli bekräftad och sedd, den verkar vara väldigt stor.

Jag har ju faktiskt många exempel där tex Facebook är en väldigt bra plats att må bra på, man får chansen att synas i sina mest lyckliga stunder. Även om det bara är illusion som man gärna önskar att så många ska se och falla för.


Jag hör en sak via privata meddelanden och i nästa sekund så ligger det en riktigt happy bild ute på nätet där vi är så väldigt glada istället.

Patetiskt kanske det är, men jag väljer att inte använda de ordet eftersom jag har varit precis likadan, där bekräftelsen var så stor att jag till slut var nära att kollapsa både fysiskt och mentalt.


Jakten på att synas och höras blev helt enkelt för mycket för mig.

Anledningen till att jag väljer att lägga ut mina inlägg på Facebook handlar om att jag ger dom som vill en chans att läsa.


Om du sen gillar det du läser eller inte, det är upp till var och en.

Som sagt jag var likadan, om du istället blir ärlig mot dig själv och antingen skriver som det verkligen är eller helt enkelt struntar i att skriva överhuvudtaget, det kommer nog underlätta väldigt i de långa loppet.


Gilla eller inte, för mig är det endast en symbol som ser ut som en tumme, det är inte mitt liv de handlar om.

Men många ser den tummen som nånting väldigt viktigt.


Men inte för mig, inte längre.

Och det är en enorm frihet...


Ha en bra kväll

/J

 
 
Ingen bild

Nilla

6 maj 2014 21:00

Bra skrivet Jonas! //nilla

J T

6 maj 2014 22:13

Tack Nilla!

 
Ingen bild

Sabina

8 maj 2014 18:08

Bra där! Visst är det så att många skriver hur fantastiskt allt är men alla människor har väl svackor, orosmoln och annat som de tampas med. Många väljer att inte skriva rakt av precis som det är. Lagom är bäst :). Jag skriver långt ifrån allt......och kan erkänna att jag blir oerhört trött på dem som skriver bara negativa saker. Men alla får skriva vad de vill och det är upp till mig att välja vad jag läser. Kramelikram Jonas!!

 
Ingen bild

annak

20 juli 2014 22:24

Hoppas allt är bra med dig men varför bloggar du inte

Från

Blogg / Hemsida

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Ovido - Quiz & Flashcards