justsayno88

I don´t care

Av J T - 2014-04-26 20:09

Känslan säger mig att en del människor drar sig för att prata för mycket om alkohol i närheten av mig.

Om de själva ska dricka eller liknande.


Varför undrar jag?

Kanske är det av respekt till mig, kanske tror dom att jag tar illa vid mig att andra dricker och inte jag.

Men om så vore fallet, så skulle jag nog ha bosatt mig under en sten direkt när jag kom från behandling.


Jag har aldrig räknat med att alla i min omgivning ska sluta dricka bara för att jag inte längre gör det.

Snarare känner jag mig mer speciell och annorlunda när människor inte pratar klarspråk, utan istället slingrar sig lite fint runt ämnet.


Det bästa för mig är ju om alla är som vanligt helt enkelt, tar sig nåt att dricka om de känner för det.

Jag har ansvar för mig, andra för sig.

Min uppgift är inte att döma andra och deras vanor när det kommer till hur ofta eller hur mycket de vill dricka, min uppgift är att bevara min nykterhet på bästa sätt.


Och det gör jag precis lika bra även om andra väljer att dricka i min närhet.

Så enkelt är det...


Ha en bra kväll

/J

 

Från

Blogg / Hemsida

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Ovido - Quiz & Flashcards