justsayno88

Den säkra sidan av mig

Av J T - 2014-04-18 17:11

De senaste dagarna har varit dagar som har fått mig att växa.

Växa själsligt, jag har börjat känna saker inom mig som jag inte kännt på väldigt länge.


Det har infunnit sig en enorm självsäkerhet, aldrig kan jag minnas att jag varit så säker på mig själv som nu.

Med det kommer även säkerheten på vad jag vill med saker och ting.

En stor vinst just nu är att jag har funnit en viss ro inom mig, som tillåter mig att reflektera över händelser med en viss distans till det.


Jag reflekterar i lugn och ro, och varje gång så ler jag, mycket över att jag i många fall har fått lite av en ny chans att rätta till vad jag en gång ställt till med.

Jag förstår mycket bättre nu, hur pass mycket skada jag åsamkat människor genom mina ageranden och beteenden.

Det är tyvärr någonting jag aldrig kommer få ogjort, men jag kan komma tillbaka som den människa jag är tänkt att vara, och visa mig från den sidan.


Jag litar till min högre makt, jag ber varje kväll en bön över vad jag helst önskar av mitt liv.

Det skänker mig en trygghet, att allt blir nog som det är tänkt att vara.


 Den självsäkerhet jag nu har gör samtidigt att jag tar stora steg framåt, och den framfarten hanterar jag mycket bra tycker jag själv.


Jag är nöjd.

Jag är glad.

Jag känner mig säker.

Jag känner mig trygg.

Jag vet vad jag vill.


Både ensam men också tillsammans med en viss person.


Ha en bra kväll

/J

 
 
Ingen bild

Sabina

18 april 2014 17:51

Allt är som det ska! Lev här och nu. Njut av insikter och glöm inte dagen! Gå till sängs och minns det som varit bäst under dagen och vad du kunnat göra bättre! Var vaksam under dagen på det som händer omkring dig. Du kan få fler budskap under dagen än du kan räkna på dina två händer! Var vaken här och nu! Kram!!!

J T

18 april 2014 22:27

Tack Sabina!

Kram

Från

Blogg / Hemsida

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Ovido - Quiz & Flashcards